۱۳۸۷ اسفند ۱۳, سه‌شنبه

نقد آقای حامد و پاسخ آن

به دنبال ارائه یادداشت درو غ گفتن شاخ و دم داره؟، آقای حامد نقد مختصری درباره آن مطرح نمودند که فکر کردم مناسب است در صفحه اول قرار گیرد. پاسخ نقد ایشان نیز در ادامه آمده است.
*************************
نقد آقای حامد:
ایراد گرفتن از دولت کار مشکلی نیست!!دولت عظیم ترین ساختار کشوره و قطعاً به راحتی می شه بالاخره از یه جاش یه ایرادی(البته اونم به زعم خود) پیدا کرد. ولی جای خوشحالی و سعادته برای ایرانیان عزیزوهموطنای خوبم که دولتی که در حال حاضر داره براشون خدمت می کنه،تمام ایراداش یا درباره اشتباهات لپی بعضی دولت مردانه و یا اگر در موارد فوق العاده نادر که این ایرادات علمی و فنی و مربوط به آمار و ارقامه، در این حده! قطعاٌ دولت فعلی با چنین مخالفانی که همه جای دولتو زیر ذره بین فوق العاده دقیق گذاشتن تا بتونن یه اشتباه و ایراد کوچولو هم ازش بگیرنو و اونو بزرگ کنن، و با اونحال بزرگتریناشو که تا حالا دیده ایم اینا هستن، مسلما بهترین دولت بعد انقلابه!
راستی من یه سوال دارم : نقد منصفانه و زنده باد مخالف من و تحلیل علمی و ...چی شد؟نقد منصفانه میگه خوبی ها رو نگیم و فقط سیاه نمایی کنیم؟حالا که بحث آمار شد کاش تمام آمارای دولت نهم رو لا اقل تو تعداد انگشت شماری از مهمترین معیارای رشد اقتصادی و توسعه کشور( که قطعاٌ خودتون می دونین) هم می آوردین تا یادمون بیاد زنده باد مخالف من و نقد منصفانه و تحلیل علمی و ... چیه!
امیدوارو از صحبتام نرنجیده باشین!
یا علی
*************************
پاسخ:
راستش را بخواهید از نوشته شما رنجیده خاطر شدم، نه به آن دلیل که به یادداشت بنده انتقاد کرده اید بلکه به این جهت که می بینم یکی از هم وطنانم که انسان صادقی هم به نظر میرسد گناه کبیره دورغ گفتن را کم اهمیت می داند! آیا شما فکر می کنید ایرادی بزرگتر از این هم میتواند مطرح باشد؟
در ثانی:
اینکه دولت در تحقق مهمترین شعار خود یعنی ایجاد عدالت، ناموفق بوده و آمار منتشره از سوی خبرگزاری فارس نیز آنرا به وضوح نشان میدهد ایراد لپی و کم اهمیتی است؟
رساندن تورم از کمتر از 15 درصد به بالای 25 درصد علی رغم آنهمه واردات، نکته ضعف قابل گذشتی است؟
به آستانه ورشکستگی کشاندن سیستم بانکی با دو برابر کردن بدهی معوقه بانکها در نتیجه مصوبات استانی و غیر استانی، بنگاههای زود بازده و ...، خدمت به جامعه است؟
به رکود کشاندن اقتصاد کشور و کسب و کار مردم که موج بیکاری آن در راه است افتخار دارد؟
در کاخ سعدآباد ننشستن مهمتر است یا گم و گور نشدن یک میلیارد دلار پول بیت المال؟ نکند یک میلیارد دلار هم عدد ناچیزی است و ذکر آن بی انصافی!
من نمی دانم چه دستاورد مهمی وجود دارد که نگفتن آن را بی انصافی تلقی می کنید اگر بفرمائید ممنون می شوم و قطعاً خود را تصحیح می کنم.
من در یادداشت مورد نقد جنابعالی اصولاً قصدی برای سخن گفتن از دولت نهم نداشتم و گرنه اگر چنین قصدی باشد به حد کافی دلیل و مدرک موجود است. قصد بنده در این نوشته، این بود که نشان دهم یک خبرگزاری اصولگرا، داره مردم را فریب میده!

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام،
اصولا نقد باید همراه با استدلال باشد. به نظرم نقد آقای حامد از استدلال و مدرک خالی است بنابراین سخن ایشان در گروه نقد قرار نمی گیرد.بنده فقط از یک سخن ایشان که چندیست از افراد مختلف بسیار می شنوم گله دارم و آن اینکه می فرمایند همه دارای نقص هایی هستند و هیچ دولتی بی نقص نیست و با این سخن قصد توجیه انتقادات را دارند. نکته مهم اینکه بله هیچکسی و هیچ دولتی بی عیب نیست اما ما باید به دنبال دولت با کمترین نقص برویم. باید این بحث را بکنیم که آیا واقعاً آقای احمدی نژاد بهترین است؟ یا چون در جهت منافع ما حرکت میکنه و حرف های دل ما رو میزنه عیب و نقصش بزرگ نیست؟ این خیلی تفکر غلطی است که با گفتن اینکه فلانی هم فلان نقص ها را داشت اشکالات دولت دلخواه خود را که شاید از چشم شما کوچک می آید را توجیح کنیم.
آیا وقتش نیست تعصب را کنار گذاشته و انتقادات را پذیرا باشیم و درپی حل آنها برآییم.